Babylådan är här!

Igår hämtade vi moderskapslådan som jag hade beställt från FPA sisådär två veckor tidigare. Var förvånad över hur mycket det fanns i den trots att jag ändå kollat lite vad som finns i den tidigare. Så nu har vi fått en ordentlig boozt i babyns klädskåp vilket känns härligt. Men varför kallas det moderskapsförpackning egentligen? Först och främst så är det ju nästan bara saker åt babyn (babylåda?) och för det andra så får man ju inte glömma pappan (föräldralåda?). Kanske borde skicka epost till FPA för att fråga, hehe. 
 
 
 Kvällen spenderade vi med mina föräldrar och hade "tapas" med en massa smått och gott. Kunde äta på det sättet varje dag. Bara få blanda mängder med olika smårätter som man tycker om. Saknade dock gravade laxen och proscuttio som jag inte är helt säker på om jag kan äta. Vinet fattades också, kan sakna en skvätt vin sådana kvällar då det skulle passa så utmärkt med maten. 
 
Hoppas alla hade en fin fredagkväll! Imorgon blir det klättring igen!
 
 

Kommentarer:

1 Malin Wederberg:

skriven

Vad mysigt :) Minns själv bebislådan som växte och växte.

Svar: Ja det är underbart! Finns också en del saker som jag inte skulle ha tänkt på att införskaffa själv.
Nathalie

Kommentera här: