Ikea ikea ikea!

På lördag var jag. Isak, Pontus och Camilla till IKEA i Haparanda. Vilket innebär ca 10 h i bil och 6 h i Haparanda, en heldag helt enkelt. Vi startade tidigt på morgonen vilket vi preggos inte riktigt tyckte att var det bästa som hänt men bra gick det. Någon gång efter halva bilfärden fick jag och Isak tråkigt i framsätete och började leka billotto. Kan ju erkänna att jag knappt kunde några bilmärken över huvudtaget...men nu är jag ett pro! Det blir ju lite extra roligt då både jag och Isak kan bli lite väl exalterade över saker, så vi hade ganska kul (jag vann!).
 
Väl i Haparanda så kollade vi egenom både Haglöfs och Naturkompaniets outlet men jag hittade inget som jag kände att vi hade råd med just då (var väl lite för eggad för ikea). Stannade också vid Max för att äta lite, varför finns inte Max i Finland? där har ni en affärsidé. 
 
Innan vi åkte till Ikea så hade jag föntershoppat på deras hemsida och hade egentligen shoppat färdigt i mitt huvud. Så det gick ganska snabbt när vi väl var där. På listan fanns bland annat skötbord, spjälsäng, bord till köket, tvbord och en massa mindre saker. Hade kanske inte tänkt vi skulle köpa allt men vi fick faktiskt allt med oss förutom skåp till badrummet som inte var så viktigt heller. 
 
Hör och häpna men det var första gången jag var i ikea i Sverige! Det var faktiskt annorlunda, de hade program överallt och olika smakprov med jämna mellanrum då man gick. Vi skulle till och med ha fått tävla i att bygga en pall snabbast men konstaterade att vi redan fått bygga för många ikeamöbler i vårt liv. 
 
Sist och slutligen var vi i säng lite efter kl 12 med värkande fötter och saker överallt i lägenheten. Söndagen spenderades genom att slänga ihop alla möbler vilket tog en bra stund. Så nu känns det ganska konstigt men mysigt att det finns babymöbler lite här och var. 
 
 

Kommentarer:

1 Camilla:

skriven

Va fint de blev :D

Svar: Jadå! Nu är det lite trångt förstås innan vi flyttar spjälsängen till sovrummet!
Nathalie

Kommentera här: