En liten lista i vecka 35

Hur långt gången är du? 
Vecka 35 ( 34+2)
 
Dagar kvar av graviditeten: 
41 dagar kvar! Snabbt går det! Får nog gärna komma ut lite snabbare också ^^
 
Veckans "måste ha":
Skulle egentligen behöva ett stödbälte men har inte engagerat mej ännu. Ryggmassage är också välbehövt de senaste dagarna!
 
Fosterrörelser:
Full rulle! Trodde inte att det skulle kunna göra så ont när babyn bara sträcker på sig lite, antar att jag har lite blåmärken då babyn hela tiden sparkar på samma ställe. Mysigt men lite jobbigt är det ibland. 
 
Inköp:
Denna vecka har vi köpt små men nödvändiga saker som nappar, nappflaska, zinksalva, blöjor och dylikt. Känns på något sätt mest mysigt att köpa småsaker, det märks att det börjar bli nära då. Vagn och sånt köper man ju gärna en stund på förhand men blöjor är det ju ingen vits att köpa om det inte börjar närma sej.
 
Hur har träningen varit?
Träningen känns väldigt bra för att vara i vecka 35. Styrketränar 2-3 gånger i veckan, simmar nu som då och så går vi på promenader ett par gånger i veckan. Får dock ta hänsyn till kroppen, ibland blir jag vinglig och får ligga ner en stund innan jag börjar träna. 
 
Veckans "cravings": 
Kokosbollar av någon anledning, än har jag inte bakat några men kanske ikväll. Mina cravings har en tendens att gå över ganska fort så vi får se ifall jag fortfarande är sugen ikväll.
 
Krämpor:
Ont i ryggen under högra revbenen, har lämnat på efter allt kalasande i helgen. Smygande foglossning i bäckenet men inte så farligt. 
 
Nattsömn:
Hittils har jag inte haft några problem med att sova men nu stör nog värmen mej en del.  Sen vaknar jag ju nog varje gång jag ska vända mej då det är en lång procedur att få med mej alla kuddar i vändningen. Lider nog inte av sömnbrist dock, jag kan somna när som helst på dagen om det behövs och sover ganska länge på morgonen.
 
Förlossningsförväntningar:
Skräckblandad förtjusning! Eftersom jag aldrig varit med om det förut så är det ju väldigt spännande och något jag inte kan kontrollera. Det ska dock bli skönt att få träffa lillen och få min kropp för mej själv igen. Så mestadels känner jag nog mej peppad och förväntansfull.
 
Humör:
Ganska bra nog! Trodde det skulle ha blivit väldigt jobbigt att vara gravid vid det här laget men det går faktiskt ganska bra. Otroligt vad kroppen klarar av, proud mama! Jag har dock lättare att bli väldigt ledsen och arg fast det nog inte händer så ofta, men dom gånger det händer så blir jag irriterad på mej själv.
 
Viktökning:
Något mellan 8 och 9 kg (vår våg är inte världens bästa), ska till rådgivningen på måndag så då får vi se! 
 

Kommentera här: