Home alone

Denna lördag spenderade jag ensam hemma då Isak var på jobb, eftersom han varit på ganska mycket jobb denna vecka så blev det lite extra tråkigt. Istället för att sörja det så spendera jag dagen ganska bra ändå! 
 
Började dagen med att fixa allt tråkigt och tyvärr nödvändigt, klädtvätt och disken.
Fixade måltid; panerad fisk med ungsrostade morötter och lite potatis samt sallad och fetaost! Bestämde mig också för att ta tag i saken och se sista avsnittet av Downton Abbey, har fasat för att se avsnittet. Eftersom jag gråtit till de senaste två eller tre så hade jag förväntat mig att sista avsnittet skulle sätta igång en flod av tårar. Som tur gick det ganska bra och jag gillade faktiskt avslutningen. Jag är tillräckligt blöthjärtad för att bli förkrossad ifall någon av mina favoritserie-karaktärer lämnar olyckliga i slutet av en serie. 
 
 
 
 
Lördagens träning blev förvånansvärt lång då jag endast hade tänkt syssla med lite yoga. Gick först ut på en timmes promenad för att sedan komma hem och yoga och avsluta med lite tyngdlyftning för armarna. Sammanlagt blev det nog drgygt 2 h! Kunde till och med springa ett par kilometer. Veckan innan hade jag sprungit och fått lite smärta i magen och var rädd att jag inte skulle kunna springa mer under graviditeten. Som tur gick det bättre på lördag och jag fick återigen känna endorfinerna från löpningen. 
Känns allmänt bra att kunna träna 4-5 gånger i veckan utan att det känns för mycket. Får se hur länge det fungerar under graviditeten. 
 
Kvällen avslutade jag med att bjuda över mamma och pappa på glass för att se finalen av melodifestivalen. Erkänner dock att jag inte hade sett ett ända tidigare avsnitt av årets tidigare program och hade absolut noll koll på vem som var med. Frans var dock en värdig innare enligt mej, han hade minst extra effekter och gjorde ett väldigt äkta uppträdande. Ser fram emot att se hur det går i Eurovision, vet inte ens vem som är med från Finland (skäms). 
 
 

Kommentera här: