Klättringsdag: Uleåborg

På lördagen var vi ett gäng på fyra personer till Uleåborg för att klättra inomhus! Alltid kul att åka dit trots att det nog tar en hel dag sammanlagt.
Kl 5:45 var det väckning för mej och sedan åkte vi iväg där kring 6:30, en tidigt start med andra ord. Min målsättning för dagen var att se lite på vilken nivå jag ligger och hur mycket jag orkar. 
 
Tror vi kom fram nån gång efter 10:30 och sedan klättrade vi under 4-5 timmar, inbäddat med lite kaffe pauser ( läs; chokladpauser). Efter kanske 3-4 timmar var det stop för mej, fick ont i ryggen och var ganska slut. Har nog hållit mej på en ganska normal nivå för mej, 6c (enligt den finska standarden) klarar jag med nöd och näppe utan att falla mer än en gång. Märker nog att kroppen blir tröttare fortare och att det finns några extra kilon att dra upp. Samtidigt vågar jag inte göra så mycket dynamiska rörelser utan allt blir mer statiskt, lugnare och mer metodisk klättring helt enkelt. Detta tror jag på ett sätt är ganska bra för mej, jag lär mej att klättra mer sparsamt och lite lika mycket häng i armarna som tidigare.
 
Har tidigare funderat på att köpa en helkroppsele för gravidmagen då min vanliga sele trycker på livmodern. Fick testa en sådan sele i Uleåborg och var faktiskt lite förvånad över hur obekväm den var, kändes väldigt obehagligt att hänga i den. Så jag har ett litet dilemma, helkroppsele eller vanlig sittsele? Får försöka hitta en billig eller begagnad att testa!
 
Efter avslutad klättring så kunde jag inte hålla mej från att hänga runt lite på en klättervägg och mysa. Hemresan tog dock på lite, fick ont kring skulderbladen av att sitta länge i bilen + smärtan i svanskotan från klättringen. Därför har söndagen varit dedikerad till hederligt soffliggande och netflix. Har också haft föräldrarna på kaffe då pappa fyller år, grattis! 
 
 
 

Kommentera här: