Påsken, klättring och ultraljud

Idag är det då påskannandagen och påsken lider mot sitt slut! Vi har dock firat påsken lite längre då jag av misstag trodde att påsken infann sej en vecka tidigare... Vi gömde påskägg hemma och sökte efter dem i takter till cirkusmusik redan för en dryg vecka sedan. Hoppas att det inte är bara vi som gömmer påskägg i vuxen ålder! Påsken blev allmänt ganska lugn och vi spenderade mesta tiden med Isaks familj. Hade tänkt gå någon vandringsled igår men terrängen visade sej vara alldeles för fuktig. Istället övade vi in Isaks och hans familjs hundar att åka i vår bil (bakluckan men hundgaller), blev två varv runt byn med en hund i taget. 
 
På lördagen blev det lite klättring inomhus. Klättringen gick egentligen ganska bra men märker nog att jag får lugna ner mej då jag blir riktigt anfådd och trött om jag anstränger mej för mycket. Klättringsmänniskorna här har börjat bouldra utomhus trots det fuktiga vädret och jag börjar sakna utomhusbouldringen nu. Får se hur mycket bouldring det blir nu på våren/sommaren, tänker mej att det blir mer att traversera och inte klättra svårt eller högt. För mej är bouldring inte enbart att klättra men också att få vara ute i naturen och bara vara... som tur, annars hade jag nog blivit helt galen de kommande månaderna! 
 
Imorgon ska vi på andra ultraljudet och jag är så spänd! Ska bli så kul att få se vad som händer inne i magen och om allt ser bra ut. Babyn sparkar nog lite varje dag, lite mindre nu än för några dagar sedan men får väl räkna med att det är lite oregelbundet då jag bara är i vecka 21. Vi borde också få veta om det är en tjej eller kille imorgon, ska bli roligt att få börja kalla babyn vid namn här hemma. Till våra nära och käras besvikelse så kommer vi troligen hålla könet hemligt så länge vi kan (läs; tills jag råkar säga han/hon). Får återkomma efter ultraljudet!
 
Bjuder på lite gamla klätter och hundbilder!
 
 
 
 
 

Kommentera här: