Tatuering!

För ca en och en halv vecka sen så gick jag och Isak till tatueraren och fick varsin tatuering med Eivinds namn! Vi hade tänkt på att göra så redan innan jag blev gravid. Så inför farsdag så var jag lite finurlig och stack iväg till tatueringsstudion och köpte presentkort till Isak. Han blev nog gladare än jag hade förväntat mej. Sen hade vi ca en vecka på oss att bestämma oss för hurudan tatuering vi ville ha och var. Vi ritade båda våra tatueringar själv vilket jag tycker gör hela grejen ännu mera speciell. Eivind fick komma med till studion och var riktigt nöjd hela tiden förutom första gången då nålen gick igång och hade ljud, då va de lite skrämmande. Vad jag förstod så var han den yngsta besökaren hittills! Många gick nog förbi utanför och tittade lite snett på oss då vi gick med honom i famnen, lite tråkigt att det ska vara så...vi skulle ju aldrig tatuera honom såklart. Verkar som om det finns en stereotypi om att tatuerare är satanister som älskar hårdrock och beter sig som emon. Han som tatuerade oss var i alla fall hur härlig som helst och jag skulle bra kunna se honom som en pappa. En del tycker ju att tatueringar är en idiotisk idé men en tatuering med min sons namn och födelsedatum är ändå något jag står för hela livet oavsett vad som händer i framtiden. 
 
Hur som helst så var det riktigt roligt och jag är stolt över min tatuering!
 
 

Kommentarer:

1 Camilla:

skriven

åååh så fin :D Har faktist själv tänkt att om jag gör en tatuering nångång så ska de vara med mina barns namn :D (men tror int ja vågar hehe)

Svar: Tack! De va nog int så farligt faktiskt. Tänkte att om jag klarar en förlossning så borde int en tatuering vara så jobbig! :)
Nathalie

Kommentera här: