2016!

Vilket år det var! Både fantastiskt och slitsamt.
 
Året började med att vi knappt en månad tidigare fått reda på att vi skulle få en helt ny familjemedlem och det satte verkligen 2016 på en helt ny nivå.
Jag blev klar med mina studier till julen 2015 och fick papprena i handen i januari 2016, färdig socionom och behörig barnträdgårdslärare! Dock hade jag inget jobb och tog lite ledigt en längre tid, tog istället några inhopp här och där. Isak jobbade på i Karleby som han fortfarande gör. Vi flyttade först till Sandsund men efter knappt två månader fick jag nog av ljudliga grannar och en lägenhet som var för liten så vi flyttade in till Jakobstad. Har alltid sagt att jag inte ska bo i Jakobstad men lyckas hamna dit gång efter annan.
Ganska snabbt efter att vi flyttat hit där vi nu då alltså bor så fick jag jobb på Jacob's Kindergarten i ca 3 1/2 månad. Roligt jobb var det också med härliga kolleger, men en aning tungt med den växande magen. Det blev mycket lyftande och aktivitet. Flera gånger när barnen skulle sova dagssömn och jag hade någon i famnen så var jag rädd att Eivinds sparkar i magen skulle väcka den som sov i mina armar.
När mitt jobb tagit slut sista maj så åkte vi till Narvik och Lofoten i början av juni. Vi hade ju köpt ny bil och körde hela vägen upp till Norge och hem. Det var en härlig resa, har nog aldrig sett så vacker natur som i Norge!
Resten av sommaren gick åt till att vara nervös och förväntansfull inför det nya livet. Vi hann också med ett bröllop och en massa födelsedagskalas. Så i slutet av augusti kom en efterlängtad Eivind, en vecka efter beräknat men precis då han själv hade bestämt sej för att titta ut.
Vi hade 3-4 tuffa månader framför oss men de gick! Eivind fick sitt namn på en mysig namngivning med närmsta familjen. Han har sån tur med två familjer som älskar honom oerhört mycket. 7.10 förlovade vi oss och så småningom ska det väl bli bröllop men ingen brådska.
Denna jul blev något helt annat än förra julen och aldrig skulle jag ha kunnat föreställa mej hur livet ser ut nu.
 
Tack 2016 för ett spännande år, hoppas nästa år blir lite lungare!
 
 
 


Kommentera här: